Halloweenowo!

Witajcie w przedprzeddzień najmroczniejszego dnia w roku - Halloween!
Dziś będzie mam nadzieję strrraasznie fajny post, bo opiszę wam robienie sztucznych ran na modelach oraz kilka pomysłów na przebrania dla modeli. To co, może zacznijmy?
Pod postem o klaczce Selle Francais ZuZuHorses napisała, że fajnie by było zobaczyć prosty sposób na ranę na modelu. Obejrzałam kilka zagranicznych filmików na YT, troszkę pozmieniałam i oto jest. Do wykonania takiej rany potrzebujecie tylko kilku rzeczy, które napewno i tak macie w domu:
- kleju w sztyfcie (zmywalny)
- chusteczek
- nożyka do cięcia
- farb (akrylowych bądż plakatowych)
- pisaków
Kiedy już wybierzecie model, wymyślcie kształt rany. Możecie poszukać czegoś w internecie lub dać się ponieść fantazji. W miejscu rany nałóżcie klej, wcześniej możecie to miejsce umyć płynem do mycia naczyń aby je odtłuścić. Możecie zrobić to palcem, prosto ze sztyftu bądź patyczkiem. Następnie rozwarstwiacie chusteczkę tak, aby mieć tylko 1 warstwę. Rwiecie ją na małe kawałeczki i palcem lub nożykiem przykładacie do kleju. Musicie stworzyć tak kilka warst, lepiej też, żeby po bokach było nieco więcej chusteczki, choć to zależy od wyglądu waszej rany. Pamiętajcie, żeby nie zostawić żadnej dziury!


Następnie na wierzch nałóżcie jeszcze warstwę kleju, ale uważajcie, żeby wasza rana się nie przesunęła. Polecam użyć nożyka, dzięki temu możecie być precyzyjni. Zostawcie wasze dzieło do wyschniecia i przygotujcie farby i/lub mazaki. Teraz najlepsza część ;) Rana może nie wyschnąć do końca, ale to nić. Po prostu musicie być delikatni, tak aby się nie przesuwała.


Do środka dajcie najciemniejsze kolory, pamiętajcie o dobrym rozcieraniu! Przydadzą się wam wszystkie brązowe, czerwone, koralowe, cieliste i różowe odcienie, dodatkowo biel może tez być pomocna. Ja do stworzenia rany używałam pisaków Pitt Artist Pen i Promarkerów, bo nie mam różowej farby ani czerwonej farby, ale tak naprawdę to nie ma znaczenia. Liczy się cierpliwość ;) No i co, gotowe? Na koniec jeśli chcecie możecie dorobić odrobinę sztucznej krwi i polać, lub zabezpieczyc ranę (samą ranę, najlepiej tylko sam środek!) werniksem - jeśłi rana jest świeża lepsza będzie odrobina takiego o wykończeniu glossy, a do starszych nada się matowy. Śmiało możecie też użyć lakieru do paznokci. A jeśli chcecie zrobić modelowi bliznę, wystarczy, że nałozycie chusteczki na gładko i użyjecie cielisto - różowych kolorów.


Chciałabym jeszcze na wszelki wypadek zaznaczyć, że za ewentualne szkody na modelach nie odpowiadam! Może się zdarzyć, że dacie za mało chusteczki lub się ona przesunie a marker którego użyjecie przebije i nie zejdzie s konia. Dlatego uważajcie i lepiej stosujcie farby ;) Bardziej polecam też robić rany na Schleichach, bo klej lepiej trzyma.


Ahh, uwielbiam te przberania! Przed Państwem Ognik, custom autorstwa Magdy (The Black Horse and Winged Panther) jako Nocna Mara, Rox Dené w roli mumii oraz Maggie Czarownica i Cairstars... Noo, powiedzmy, że futurystyczny źrebak! Jestem dumna, że w tym roku udało mi się zrobic 3 stroje, w zeszłym był to tylko jeden, którego użył Riverlighting Fright. To co, za rok robię anioła, wróżkę i Bathorse? Chciałabym zrobic coś skrzydlatego!


Aby zrobić mumię, naprawdę nie musicie się wysilać. Oczywiście można zabarwić paski materiału sztuczną krwią, użyć złotych tak jak ja lub zrobić modelowi egispki makijaż, ale jeśli nie masz czasu to to jest idealna opcja dla ciebie. Tylko weźcie pod uwagę, że tych pasków trzeba naprawdę sporo xd


Ten pomysł to zupełny spontan. Znalazłam taką ciekawą siateczkę i stwierdziłam, że będzie super na oczy. A że akurat w tym modelu oczy są jak dla mne jedynym mankamentem, to wybór był oczywisty. Cairstars ma więc "maskę" z doczepionym łańcuszkiem oraz mini derkę na zad inspirowaną średniowieczem. To po prostu duże kółeczka do kantarów złączone czarną tasiemką ;)


Ci, którzy znają mojego bloga od dłuższego czasu być może pamiętają to przebranie z zeszłego roku. W Nocną Marę przeobraziłam wtedy model Ideal, ale postanowiłam, że aż tak powtarzać sięnie będę. Kilka dni temu wrócił do mnie z kilkumiesięcznej naprawy Ognik, a jego poza idealnie mi pasowała do tej postaci. No i ta grzywa! Ten ogon! Ta dynamika... Ogólnie wykonanie takiego czegoś jest bardzo proste, ale czasochłonne. Najpierw wycinacie wzór +/- derki oraz paski na oczy. Następnie: kierunek łazienka! Czerwona, rozwodniona farba, brązowa i YOLO. Wszystko będzie brudne, ale co tam. Wygląda fajnie? No to dajemy wyschnąć, a potem targamy. Najpierw tniecie, potem szarpiecie. Na koniec doszywacie kółeczka i wygięty drucik na zapięcie - gotowe! Z maską jest trochę więcej roboty, bo musicie wyciąć owal a następnie zszyć od spodu na oczach paski tak, aby maska nie odstawała. Na dole łączycie boki rozciągliwą gumką i też - gotowe!

No to czas na ostatni model, sztelandkę Maggie jako czarownicę. Zrobiłam jej szpiczasty kapelusz oraz błyszczącą jak gwiazdy na niebie pelerynkę. Nie było to trudne, ale czasochłonne. Wydaje mi się, że nie muszę za bardzo opisywać tego stroju, bo jego wykonanie jest dosyć oczywiste. Powiem tylko, że derkę obszyłam, kołnierzyk po prostu wywinęłam a kapelusz jest szyty ;)

To wszystko na dziś, mam nadzieję, że się Wam podobało. Sponsorem dzisiejszego posta jest Tack-It Faber-Castell, którego użyłam do mocowania w każdym projekcie xd Ponadto, jak być może zauważyliście było dziś mało zdjęć: a to z tej przyczyny, że pojutrze nocy opublikuję post z samymi zdjęciami, z okazji Halloween. Ewentualnie znajdzie się tam jakieś mini opowiadanko ;) Co do zdjęć to chciałabym jeszcze wspomnieć, że miałam straszne problemu z robieniem ich, dlatego są jakie są. Oczywiście ciemność jest dokładnie taka jaka chciałam, ale czasami światło dziwnie wygląda lub ma zły kolor. Ale mam nadzieję, że to aż tak nie przeszkadza. Wierzcie, że siedziałam nad tym naprawdę długo i zrobiłam co w mojej mocy.
Czeko
P.S. Czy ja kiedyś nie zrobię post scriptum? xd Planuję zrobić candy/loterię albo prosty konkursik, może widzicie coś konkretnego w nagrodach? Interesowałby Was jakiś taki kostiumik, ale na przykład świąteczny?

Komentarze

  1. Ale Halloween jest 31 :) Fajny post.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hahaha xd Ja to jestem zakręcona ;) Dzięki za uwagę

      Usuń
  2. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  3. Dzięki Ci! Już zasiadam przed biurkiem i tworzę. Strój Nocnej Mary prezentuje się wyśmienicie. Mam nadzieję, że dane mi będzie zobaczyć jakieś zdjęcie Twojego autorstwa będzie rzucać się w oczy odwiedziającym nasze Forum :D
    Miłego dnia i upiornej Halloweenowej nocy!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super, że też coś stworzysz! Zamierzam wziąć udział w FM, może uda mi się jakąś fajną fotkę wybrać ;)
      Czeko

      Usuń
  4. Bardzo się cieszę, że zrobiłaś te tutoriale! Sama przeglądając pozycje z Breyerami na YouTubie natknęłam się na ranę, ale więcej nie było mi dane zobaczyć :P. Zdecydowanie najbardziej podoba mi się przebrana Maggie, jest zdecydowanie upiorno-urocza!
    Czekam na konkursik, a co do nagród - kostium świąteczny jest odjechanym, genialnym pomysłem! :D Na pewno wezmę udział!

    Zapraszam do mnie na n/n.

    Pozdrawiam,
    Paulina M.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję! <3 Już wpadam na bloga, a na konkurs postaram się o coś fajnego ;)
      Czeko

      Usuń
  5. Strrrasznie fajny i przydatny post :D
    Kostiumy wyszły ci prześliczne ! Aż sama mam chęć coś wykonać dla moich modeli. Najbardziej spodobał mi się koń mumia, świetny jest :D Pozostałe też ciekawie się prezentują, no nie mogę się napatrzeć na nie ;)
    Pomysł na nagrodę genialny!
    Pozdrawiam♡

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki! <3 Już dzisiaj kolejne fotki ;) Sporo jest też na fb (CR.Horses)
      Czeko

      Usuń

Prześlij komentarz

Popularne posty