Breyer Ideal - rasowy skoczek w CR!

Jak już po tytule posta wiecie, dzisiaj zajmę się pięknym modelem, do którego zakupu przekonał mnie post Dorotheah (http://dorotheahhh.blogspot.com/2013/04/breyer-traditional-ideal-oldenburg.html)w którym bardzo dokładnie opisała atuty modelu. To - w towarzystwie przepięknych zdjęć - sprawiło, że Model IDEALny skradł moje serce. Było to jeszcze długo przed zakupem moich pierwszych Breyerów (GiGi i Heartha) więc nawet nie myślałam o sprowadzaniu wycofanego już modelu zza granicy, wolałam skupić się na LB.
Potem Ideal przestał mi się podobać, na jego miejsce wskoczył cudny Mon Gamin, niestety jeszcze bradziej nieosiągalny. W ogóle z Mon Gaminem to dziwna sprawa, nie umiałam go znaleźć na oficjalnej stronie Breyera poza jakimś artykułem, nie było go na ebayu a na IYB pisało, że jest jeszcze w produkcji (teraz już nie). Co prawda dalej nie wiem o co z tym chodzi, ale przestało mnie to obchodzić pewnego dnia, kiedy weszłam na forum Model Horse. Jak zwykle przewijałam sobie stronę w dół, kiedy zobaczyłam zaznaczony na czerwono dział Sprzedam. Jak zwykle pałająca nadzieją choć i nieco negatywnie nastawiona kliknęłam link. I... Bach! Jedna z forumowiczek miała do sprzedania same perełki, pebblesa z Peter Stone'a, Toto i właśnie Ideala. Nawet się nie zastanawiając szybciutko nabazgrałam: Rezerwuję Ideala! No i tydzień później, czyli dzisiaj przyjechał do mnie ten oto pan:

Proszę o brawa, Ideal Riverlighting Fright CR!



Czyż on nie jest piękny? Jasne, pewnie wielu powie, że podstawka i w ogóle, ale mi szczerze mówiąc podstawki nigdy nie przeszkadzały, a już tym bardziej za cenę takiej pozy. Mój egzemplarz jest wyjątkowo porządnie wykonany, aczkolwiek nie IDEALnie. za bardzo niedomalowany ogon, krecha przechodząca przez cały pysk... Do tego posiada kilka małych zadrapań i jedno większe przy paleniu, ale z racji jego maści niewiele one przeszkadzają. Co mnie denerwuje w tym modelu? Kilka rzeczy:
- paskowane kopyta malowane aerografem
- ten ogon...
- jabłkowitość w nietypowych miejscach (ogólnie ok, ale poza tym dodałabym też nieco na brzuchu przy zadzie, tam gdzie zwykle jabłkowitość występuje)
-czy tylko mi się wydaje, że oryginał był ogierem?
- za duże chrapy w stosunku do oczu, ogólnie cały nos średnio pasuje
-za krótkie uszy, chociaż i tak mniej to widać niż u np. Flexible'a
6 rzeczy, czy to dużo na Breyera? Myślę, że nie, model jest jak najbardziej jednym z bardziej udanych tej firmy, razem ze Slycerackiem Fright ląduje w grupie moich ulubieńców od Susan Carlton Sifton. Co prawda teraz ciężko go dopaść, a nawet jeśli to swoje kosztuje, ale trzymam kciuki żeby każdy modelarz miał swoją szansę na zakup Show Jumpera.
 

Mocowanie do podstawki jest raczej solidne, niestety sama podstawka to 100% plastiku.

Mi palenie jak najbardziej się podoba, a ryski obok prawie nie widać.
Oj te uszka... Ale na szczęście masakry nie ma, grzywa robi swoje.

Nie róbcie temu moldowi zdjęć z takiej perspektywy, błagam!
Zdjęcie Ideala z profilu nie podoba mi się nie tylko ze względu na uszka - całość jakoś mi się nie klei. Może większe oczy i trochę niżej naprawiłyby ten efekt? Nie wiem, w każdym razie na pewno takich portretów mu robić nie będę, podobnie jak zdjęć takich jak ostatnie. Prawda, że mam talent do robienia pjęknych zdjęć?

P.S. Czy tylko mój Riverlighting Fright jest taki ciężki? Już Zen w porównaniu do np. Black'a swoje waży, ale przy nim jest leciuteńka! 

Dziękuję Wam bardzo za 2000 wyświetleń, niby nie dużo, a jednak cieszy :D Zapraszam do komentowania, potrzebuję Waszego zdania: co ma być następne? Półka, półeczka czy sesja ogólna modeli? A może coś jeszcze innego? 
Miłej niedzieli!
Czekolada

Komentarze

  1. Zazdro. Jest piękny

    Gdzie jest to o sprzedaży?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki ;) Fakt, Ideal to cudowny model. Wątek jest na Forum Model Horse w dziale Sprzedam, ale teraz niewiele już zostało.

      Usuń
    2. A jak ta no wejść bo ja nie wiem :(

      Usuń
    3. forum.modelekoni.pl ;)

      Usuń
    4. Dałabyś radę podesłać link do tego działu? Nie mogę go znaleźć na forum...

      Usuń
  2. Gratulacje takiego cudeńka w twojej kolekcji!

    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Ale cudo *-* Jet siwy jabłkowity - moja ulubiona maść :D Gratuluję i zazdroszczę.
    Hah, co do ostatniego zdjęcia to wg. mnie Ideal wygląda jak by pływał xD (to niebieskie tło...:p)
    Nie wiesz czy można go dostać właśnie na amerykańskim Ebayu?
    Pozdrawiam!
    ~Toffi

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czasem jest, ale musisz polować, ja do czasu co tydzień wchodziłam na ebaya i wstukiwałam Breyer Traditional Ideal. Ale musisz pamiętać o cle, a w przypadku koni które swoje kosztują może być ono całkiem spore. Może poszukaj na MH$P?
      Pozdro!
      Czeko

      Usuń
    2. Dzięki :) Jeśli chodzi o koszty to się nie martwię, na wakacjach lecę do Ameryki, więc zamawiałabym z tamtąd ;)
      A o MH$P jeszcze nie słyszałam...Warto sprawdzić w takim razie!
      ~Toffi

      Usuń
  4. Przystojniak :). Podoba mi się. Palenie IDEALne :3. Mi się tam podoba, a mogłabyś pokazać gdzie ma te zadrapania? Tak dokładnie? ;) Tak z ciekawości, jeśli nie, to spoko xD.
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To większe widać obok palenia, może przypominać przejaśnienia, ale ma ostre krawędzie. Pęknięcia na podstawce nie udało mi się niestety obfocić, no a poza tym to wiadomo, ryski na matowej powierzchni. Ale wcale nie wygląda na model jakoś specjalnie używany, wg. mnie dalej jest PSQ.

      Usuń
  5. Przepiękny model - wykonany z dbałością o szczegóły i zachwycająca maść. Zazdroszczę Ci tego pana, bo ma w sobie zdecydowanie 'to coś' co przyciąga. Czekam na półkę i półeczkę w następnej notce.

    Zapraszam do mnie na nową notkę! :))

    Pozdrawiam,
    Paulina M.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Postaram się o Półkę jak najszybciej, niestety mam sporo nauki i mało weny :/ Napewno do ciebie wpadnę!
      Pozdro,
      Czekolada

      Usuń
  6. Piękny model. Naprawdę jest IDEALNY. Cudny, cudny i jeszcze raz cudny!! <3 Zapraszam do mnie.

    OdpowiedzUsuń
  7. Cudowny model! Takich się wyszukuje i kupuje od razu :D ja teraz czekam na moją Rapsodię w czerni. Miła byc dzisiaj ale kurier sie rozmyślił i stwierdził ze jednak jutro ;-;
    Widzę, ze masz nowy banner. Bardzo fajny XD tylko kim są ci ludzie..? :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gratki Rhapsody! Nad nagłówkiem trochę się męczyłam, ale napewno zrobię jeszcze trochę inny. A na zdjęciu jestem ja i mój kolega ;)

      Usuń
    2. Wielkie Graty ! Ja go kocham i nadal jest to jeden z najpiękniejszych modeli jakie mam.Tak uszy są małe, pyszczek- okolice chrap są kanciaste i nie najlepsze niemalże "w stylu Sifton". Natomiast jabłka to juz są widoczne zaleznie od tego jak siwek siwieje. Zdarzają się siwki siwiejące kompletnie kosmicznie -wtedy np juz nie widać jabłek na zadzie, a gdzie indzij są. Tu zdarza się większy rozrzut w naturze.
      Cieniowania ogona bym nie zauważyła, gdyby nie Twoja uwaga. Ale IMO mimo tego, ogon wygląda fajnie, więc uszy do góry.
      Graty mega fantastycznego modelu w kolekcji !
      Mon gamin też jest fajny, piękny. Nim kupiłam ideala chocił mi przez chwile po głowie. Ale Ideal, czy np. Cedrik (jak sie komuś przeformowany ogon i koreczki marzą), jak dla mnie duzo lepiej pasują do typu konia :)
      Pozdrawiam !!!
      www.dorotheahhh.blogspot.com
      www.modelkonia.blogspot.com
      www.dh-stable.blogspot.com

      Usuń
    3. Fakt, nie pomyślałam, te jabłka mogą dodać realizmu. W końcu nie każdy jest IDEALny ;) Bardzo dziękuję Ci za komentarze, strasznie się cieszę!
      Pozdrawiam,
      Czekolada

      Usuń
    4. Fakt, nie pomyślałam, te jabłka mogą dodać realizmu. W końcu nie każdy jest IDEALny ;) Bardzo dziękuję Ci za komentarze, strasznie się cieszę!
      Pozdrawiam,
      Czekolada

      Usuń
  8. Gratko modelu!!!
    Zawsze chciałam mieć konieła na tym moldzie, ale Ideal nie jest dla mnie do końca taki IDEAL-ny. Moje serce bardziej zdobył Mon Gamin. Chociaż zastanawiam się, czy nie kupić Flexible i nie przerobić go na MG. Bo ten pysk przydałoby się zmienić troszku...
    Bardzo chcę go zobaczyć w jakimś rzędzie *.* (Polecam Julliet P, tym bardziej, że ma Flexible).
    Pozdro!
    Ps: zapraszam do mnie :P

    OdpowiedzUsuń
  9. Wow gratulacje! Model świetny, dużo lepiej wygląda z tą grzywą ale co do maści to wole kasztanowatego Flexia lub srokatego Mon Gamina:) no właśnie... Mon Gamin śnił mi się też po nocach ale fakt,że go nigdy nie kupię był trochu dobijający...
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty